Module 1

Module 1

Graphical / Geographical Planning

Innosoft Resource Planning is a comprehensive tool for the planning and supervision of projects, assignments, and resources. The system provides a clear graphical representation of the personnel and machine planning and – combined with the module GeoMap – also allows the ideal planning of routes.

03-10-2013 Hits:140 Modulslider Administrator

Module 3

Module 3

Mobile Field Service

The Innosoft Mobile Field Service is the optimal support for field representatives at work. By means of the direct feedback of the assignment data (times, spare parts, travel expenses, assembly reports etc.) right after completion of the services on site the service assignments can promptly be processed further  and approved for invoicing in the head office.

03-10-2013 Hits:144 Modulslider Administrator

Module 4

Module 4

Project Management

When it comes to the planning and implementation of complex projects in the sector of machinery and plant engineering, Innosoft Project Management is the ideal tool for the graphical scheduling and capacity control, from the construction to the manufacture and the assembly. In addition, the always up-to-date overview of the order workflow and the capacity requirements in each area facilitates the creation of the annual business plan.

03-10-2013 Hits:141 Modulslider Administrator

Module 2

Module 2

Customer Relationship Management / Helpdesk

The Innosoft Customer Relationship Management functions as a perfect interface between company and customer. With the complete customer and machine history all relevant data are available at any time and can be prepared for sophisticated analysis and marketing purposes quickly and easily.

03-10-2013 Hits:842 Modulslider Administrator

Articles

Der Trend geht zur Web-Version

Die Zukunft liegt im Web Die ESAB Welding & Cutting GmbH, Weltmarktführer bei der Produktion von Schweißzusätzen sowie der Ausrüstung für Schweiß- und Schneidprozesse, vertraut bereits seit mehr als 15 Jahren auf die Softwarelösungen aus dem Hause Innosoft. Das System, für das 2003 die Einsatzplanung den Grundstein markierte, wurde in den folgenden Jahren Schritt für Schritt mit den Modulen Kundenmanagement, Statistik und Dokumentenmanagement erweitert, als zusätzliche Ergänzungen wurden außerdem der Reportgenerator, das Wartungsmanagement sowie das Routenoptimierungs-Tool GeoMap implementiert.
Nachdem 2015 auch die zahlreichen Vertragshändler über das Kundenticketsystem und die firmeninternen Servicetechniker mit dem Mobilen Außendienst an das Servicemanagementsystem angebunden wurden, konnten die Serviceprozesse bei ESAB nun nahtlos mit Innosoft abgedeckt werden. Zuletzt verlagerte die Firma die Installationen mehr und mehr ins Internet und wechselte verstärkt auf die schlankeren Web-Versionen der Programme. Lesen Sie hier den aktuellen Bericht aus der Fachzeitschrift Service Today (01/19), der Ihnen in unserem Pressebereich zur Ansicht und zum Download bereit steht.